Paohcis ! Sungguh Memikat Hati - wanalovemekahmadinah

Monday, June 13, 2016

Paohcis ! Sungguh Memikat Hati

Paohcis ! Sungguh Memikat Hati 


Paohcis ! Sungguh Memikat Hati
"Pertama sekali saya melihat rupa kuih ini,saya tidak dapat agak nama kuih ini"



Namun sahabat saya mengatakan ini adalah Paohcis.Namanya seakan itali,atau perancis.

Rupanya sangat memikat hati.
Dari sudut pembuatanya saya fikir tentulah pembuat kuih ini sangat pandai dan lama dalam bidang ini.Sangat sepadan dengan namanya iaitu Paohcis.

Paohcis ! Sungguh Memikat Hati Nama Paohcis pun sudah begitu unik,bahkan jika dipadankan dengan rupa yang elok seperti diatas,benar-benar menarik keinginan hati untuk mencubanya.


Menurut sahabat saya,Paohcis mengandungi beberapa lapisan yang mana dibahagian bawahnya adalah 'sekut' (tidak pasti apa dimaksudkan dengan sekut).Dibahagian tengah paohcis adalah ataupun cheese iaitu sejenis keju krim dan dibahagian atasnya pula dilengkapi dengan buah pauh.

Maka dapatlah kita ketahui bahawa Paohcis ini hasil gabungan  dari pada buah pauh + cheesse maka menjadi Paohcis.Setakat ini,orang yang membuat paohcis ini adalah seorang lelaki melayu terengganu.



Foto:Nurhawa Aina | Alin 
Penulis:Nursyarifah 





No comments:

Post a Comment