Wakaf Ilmu - wanalovemekahmadinah

Thursday, February 4, 2016

Wakaf Ilmu

  
belajar arab
 Bagi pencinta Quran,inilah seni dan budaya mereka.Belajar mengaji dan berbahasa arab.'Hayya arabia' mari berbahasa arab.Bahasa arab,bahasa al-Quran,bahasa al-Jannahtulaulia.Penduduk jannah yang boleh berbahasa arab,akan dapat berbual-bual dengan mereka yang fasih berbahasa arab juga.

Mungkin akan dapat bercakap dan berbual dengan para malaikat.Saya sendiri tidak berapa ingat tentang perkara tersebut.Ingat-ingat lupa.Sebelum ini ada terbaca tentang itu.Tidak apalah,itu kedua terpenting,yang utama adalah memahami arab,dapat memahami isi al-Quran.Tapi segmen sekarang ni bukan segmen bahasa arab,tapi segmen wakaf al-Quran.
wakaf al-Quran<------- Hasil kerja tangan saya- cantik tak? Hee hee tulis tracing ikut garis pudar tulisan Quran. Yang tak gheti tulis pun jadi gheti.
Terapi minda!
Bayangkan nanti bila kita sesiapa saja boeh akses dan dapatkan sebanyak mana helaian ini untuk sesiapa saja. Bayangkan pahala yang mengalir sehingga bila.
Quran is never outdated. Dan apps sebegini belum ada -bayar atau free-saya dah semak.
Yang paling hampir saya pernah jumpa adalah CD dari US yang mencetak sama ada quran penuh atau quran kosong-dan nak dapatkannya perlu order Cd dari US. Tulisan pudar ni satu mushaf, saya belum jumpa.
Terhampir juga ada buku dari Indonesia yang saya beli pada harga rm140 + pos lagi. Tidak boleh di photostate  untuk di kongsi dengan sesiapa. Saya berebut menulis dengan anak tahun 2- lawan tulis sorang sikit. He he...
Mahu beli RM 100 akan available dalam tempoh 6 bulan, surah penting akan available lebih cepat lagi.Bagi yang ingin berwakaf,Wakaf ilmu dibuka sekarang.Jika anda ingin berbuat demkian,wang hendaklah di deposit ke Bank Islam: Sahabat Nusrah enterprise 02093010004679.
Wang wakaf ilmu akan disimpan dalam bentuk matawang emas untuk kalis inflasi.
al-Quran jilid istimewa                      
Yang ini bagus juga untuk kegunaan sendiri, tetapi    ------------> tak boleh dikongsi-kongsi, tak dapat dibuat sedekah jariah. Tercetus idea dari pembelian buku ini, teringin mahu sedekahkan kepada ramai sahabat, tetapi tak mampu. Dengan projek ini, kita akan sedekah kepada sesiapa saja yang inginkan, selamanya -selagi Allah izin.
al-Quran jilid yang cantik tu - boleh order dengan ukhtie Aisyah kita di whatspps 0164126828. apps kita siapa nak boleh saya beri link untuk sample yaasin sahaja.Harus tunggu tak lama lagi akan keluar early version yang ada surah popular.Waahh !!! menarik sangat ni betul tak ? 
^_^
-Tulisan asal adalah dari ukhtie Nadiyah.

4 comments:

  1. wahyu zaman berzaman..terapi jiwa jiwa umat manusia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Risalah masa hadapan,memberi ketenangan dalam jiwa.

      Delete
  2. dulu masa sek men belajar jugak bahasa arab..dah keje ni hampir lupa dah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pe,harus belajar sikit-sikit nanti senang.Belajar sepanjang hayat.Kelas al-Quran & bahasa arab pun ada dah secara online.

      Delete